dissabte, 12 de juny del 2010

4 dies per l'amazònia boliviana

Estem acostumats a moure'ns per les ciutats, els pobles, el mar, la muntanya... però quan ens treuen del nostre entorn ens tornem vulnerables o si més no, així em vaig sentir jo quan vaig trepitjar per primera vegada l'amazònia boliviana. Em vaig sentir com un peix fora de l'aigua. Tot lo que veia m'encantava i m'encisava... però em sentia extranya en un lloc totalment nou per a mi. Els paisatges, la vegetació, la flora, la fauna... inclús els sons dels animals... tot era nou! recordo la primera nit, estirada dins el meu sac de dormir, vaig sentir un soroll com si algu s'estigués banyant al riu... era un dofí d'aigua dolça i no una persona com jo creia!
El primer dia em faltaven ulls per poder absorvir i contemplar tot lo que veia mentre navegàvem pel riu Mamoré a bord d'una petita llanxa de fusta de no més de 4m de llarg x 1 d'ample.
Aquesta llanxa fou casa meva durant 4 dies, a més dels illots que trobàvem enmig del riu i que aprofitàvem per acampar i passar-hi la nit. Això sí, abans estudiàvem el terreny, que no fos massa tou i estigués lluny de la vegetació, ja que això vol dir lluny dels animals.
Durant aquests dies hem viscut amb lo que la natura ens oferia, tant a l'hora de construir-nos el toldo de la barca, com per alimentar-nos i hidratar-nos, ja que se'ns va acabar l'aigua potable que portàvem i els dos últims dies vam haver de filtrar aigua del riu per beure i cuinar.
Realment aquests dies he après molt de la gent autòctona, veient com es desenvolupen en un medi totalment inhòspit per mi i m'he adonat que realment em queda molt per aprendre.
...
Estamos acostumbrados a movernos por las ciudades, los pueblos, el mar, la montaña... pero cuando nos sacan de nuestro entorno nos volvemos vulnerables, si más no, así me sentí yo cuando pisé por primera vez la amazonia boliviana. Me sentí como un pez fuera del agua. Todo lo que veía me encantaba y me cautivaba... pero me sentía extraña en un lugar totalmente nuevo para mi. Los paisages, la vegetación, la flora, la fauna... incluso los sonidos de los animales... todo era nuevo! recuerdo la primera noche, tumbada dentro de mi saco de dormir oí un ruido como si alguien se estubiera bañando en el rio... era un delfín de agua dulce y no una persona como yo creía!
El primer día me faltaban ojos para poder absorver y contemplar todo lo que veía mientras navegábamos por el río Mamoré a borde de un pequeño bote de madera de no más de 4m de largo x 1 de ancho.
Este bote fué mi casa durante 4 días, a más de los islotes que encontrábamos en medio del río y que aprovechábamos para acampar y pasar la noche. Eso sí, antes estudiábamos el terreno, que no fuese demasiado blando y estuviera lejos de la vegetación, ya que eso significa lejos de los animales.
Durante estos días hemos vivido con lo que la naturaleza nos ofrecía, tanto a la hora de construir la cubierta de nuestro bote, como para alimentarnos e hidratarnos, ya que se nos terminó el agua potable que llevábamos y durante los dos últimos días tuvimos que filtrar agua del río para beber y cocinar.
Realmente estos días he aprendido mucho de la gente autóctona, viendo como se desenvuelven en un medio totalmente inhóspito para mi y me he dado cuenta que realmete me queda mucho por aprender.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

...Quina pasada d'experiència..
Ha de ser tan tan genial..
^^

Cristina Borràs ha dit...

Sí, sincerament, l'experiència ha estat moooolt però que moooolt enriquidora!!! I t'adones que realment ens queda tan per aprendre... :o)