dilluns, 27 de setembre del 2010

Nedant entre taurons

M'havia submergit ja 3 vegades a les fredes aigües de l'arxipèlag de Colon i tot i que havia vist meravelles els taurons es resistien. La tarda era ventosa, el temps no acompanyava i l'aigua estava molt freda però tot i la mandra de posar-me novament el vestit de neoprè mullat ja per la primera immersió d'aquell dia on la visibilitat havia sigut molt escassa, vaig decidir tornar-me a capbussar. No volia deixar escapar cap oportunitat, així que em vaig abrigar tant com vaig poder amb 7 milímetres de neoprè, gorro i guants... i a l'aigua s'ha dit! Al cap d'una estona d'estar bucejant per les fredes corrents de Floreana vam veure el primer tauró. Tots el seguíem amb la mirada i de cop i volta en veiem un altre... dos, no tres... aixeco el cap, en veig un altre i més enllà un cinquè, sis, set... fins a vuit taurons vaig comptar! Fou un moment màgic, nedant entre taurons, taurons Galàpagos i Tintoreras (el més convencional). I l'endemà, per acabar-ho de rematar, vam veure el tauró d'Aleta de Punta Blanca. Només en vam veure un, però per a mi fou un gran regal de cloenda del meu pas per les Illes Galàpagos!
...
Me había sumergido ya 3 veces en las frías aguas del arxipiélago de Colón y aunque había visto maravillas los tiburones se resistían. La tarde era fría, con viento y el agua estaba muy fría pero aunque me daba mucha pereza ponerme nuevamente el vestido de neopreno mojado ya por la primera immersión de aquél día donde la visibilidad había sido muy escasa, decidí volverme a zambullir. No quería dejar escapar ninguna oportunidad, así que me abrigué tanto como pude con 7 milímetros de neopreno, gorro y guantes... y al agua patos! Después de unos minutos de estar buceando por las frías aguas de Floreana vimos el primer tiburón. Todos lo seguíamos con la mirada y de repente vimos otro... dos, no tres... levanto la cabeza y veo otro y otro más, seis, siete... hasta ocho tiburones pude contar! Fue un momento mágico, nadando entre tiburones, tiburones Galápagos y Tintoreras (el más convenicional). Y el día siguiente, para rematar mi estadía, vimos el tiburón de Aleta de Punta Blanca. Sólo vimos uno, pero para mi fue un gran regalo de clausura de mi paso por las Islas Galápagos!