dijous, 23 de setembre del 2010

De creuer per l'Arxipèlag Colon

Vaig anar a les Galàpagos o arxipèlag Colon, amb la intenció de no fer cap creuer. Volia visitar les illes pel meu compte sense formar part de cap grup nombrós de “gringos”, però just aterrar a l’aeroport de Baltra, el representant d’una agència de viatges, el Freddy, em va comentar que li havien fallat dos passatgers d’un petit veler i si volia, podía embarcar-me en aquell mateix moment. Vaig avasallar-lo a preguntes: ruta, itinerari, material, àpats, característiques del veler, tripulació, número de passatgers, procedència… i el preu, molt important! Em va oferir 4 dies de creuer i 5 a la illa de Santa Cruz, amb 6 immersions i dues rutes per la illa, amb allotjament, transport i àpats inclosos. Tot per 1.000 dòlars. Vaig fer els meus càlculs i vaig veure que l’oferta era bona, així que sense mirar res més ni comparar preus, vaig acceptar el seu tracte i en qüestió de minuts ja estava instal·lada a l’habitació número 7 de l’Angelique, un petit veler que ens va portà fins a Genoveva, passant per la Illa de Bartolomé i Santiago abans de retornar a Santa Cruz. Foren 4 dies molt intensos. Cada matí ens llevàvem d’hora per desembarcar en una illa i recórrer els seus senders contemplant la seva gran biodiversitat d’aus i espècies animals per després fer snorkel i contemplar el fons marí. Aquest fou el ritual de cada matí i de cada tarda. Un ritual que cada dia em portava noves imatges, noves espècies, nous indrets, nous paisatges… un món totalment nou per a mi!
...
Fuí a las Galápagos o arxipélago Colon, con la intención de no realizar ningún crucero. Quería visitar las islas por mí misma, sin formar parte de ningún grupo numeroso de “gringos”, pero justo aterrar en el aeropuerto de Baltra, Freddy (el representante de una agencia de viajes), me comentó que le habían fallado dos pasajeros de un pequeño velero y si quería, podía embarcar en ese mismo instante. Lo acribillé a pregunta: ruta, itinerario, material, comidas, características del velero, tripulación, número de pasajeros, procedencia… y el precio, muy importante! Me ofreció 4 días de crucero y 5 en la isla de Santa Cruz con 6 immersiones y dos rutas por la isla, con alojamiento, transporte y comidas incluidas. Todo por 1.000 dólares. Hice mis cálculos y consideré que la oferta era buena, así que sin mirar nada más ni comparar precios, acepté y cerré el trato con él. Y en unos minutos me encontraba ya instalada en la habitación número 7 del Angelique, un pequeño velero que nos llevó hasta Genoveva, pasando por la Isla de Bartolomé y Santiago antes de retonrnar a Santa Cruz. Fueron 4 días muy intensos. Cada mañana nos levantábamos temprano para desembarcar en una isla y recorrer sus senderos, contemplando su gran biodiversidad de aves y especies animales para posteriormente hacer snorkel y contemplar el fondo marino. Este fue el ritual de cada mañana y de cada tarde. Un ritual que cada día me regalaba nuevas imágenes, nuevas especies, nuevos lugares, nuevos paisajes… un mundo totalmente nuevo para mi!