divendres, 20 d’agost del 2010

Un dia molt complert!

Després de 9h d'alt d'un bus atrotinat, parant cada hora per deixar refredar el motor i quedant-nos sense benzina per manca de previsió del conductor, vaig arribar a Chachapoyas!!! Eren quarts de 6h del matí i fins les 9h els hostal no et deixen registrar, així que vaig decidir passejar pel poble i per sorpresa meva, la plaça major estava plena de gent. A les 9h hi havia una processó i les diferens entitats estaven dibuixant al terra imatges religioses amb serradures de colors. I què millor per passar l'estona que donar un cop de mà! Així que vaig deixar la motxilla i amb l'Albert i la Melissa, un noi català i una francesa que vaig conèixer a la plaça vam ajudar a una de les cofradies que tenia la feina un xic endarrerida i a les 9h en punt vam acabar l'obra... vam fer just! segons ells, havíem estat enviats per la Mare de Déu... s'havia produït un miracle... AL·LELUIA! Amb miracle o sense, la processó es va iniciar puntualment i amb la Melissa vam decidir aprofitar el dia, així que sense dinar, vam anar a Cocachumba on vam iniciar un treking cap a Gocta per veure una de les cascades més altes del món. Segons diuen, les terceres! A les 12h començàvem a caminar i després d'un parell d'horetes de treking arribàvem a Gocta! Simplement, espectacular... 771m d'aigua caient darrera meu! I després d'una estona de contemplació, calia desfer el camí... a les 16h arribàvem novament a Cocachumba on ens esperava el bus per tornar a Chachapoyas, però la gana es va apoderar de naltros, així que una sopeta seguida d'arròs, papes i pollastre va calmar el nostre estómac! I al vespre, ruta pel poble visitant el mercat, dutxa d'aigua calenta... SÍ, TOT UN PLAER... i a dormir! Realment... un dia molt complert!
...
Después de 9h en una chatarra de bus, parando cada hora para dejar enfriar el motor y quedándonos sin combustible por falta de previsión del conductor, llegué a Chachapoyas!!! Eran las 5h y media más o menos de la mañana y hasta las 9h los hostales no te dejan registrar, así que decidí pasear por el pueblo y grata sorpresa, la plaza mayor estaba llena de gente. A las 9h había una procesión y las distintas entidades estaban dibujando al suelo imágenes religiosas con serrín de colores. Y qué mejor para matar el tiempo que trabajar un poco! Así que dejé la mochila y con Alberto y Melissa, un chico catalán y una francesa que conocí a la plaza nos pusímos manos a la obra ayudando a una de las entidades que tenía el trabajo un poco retrasado y a las 9h en punto terminamos... justo a tiempo! según ellos, habíamos sido enviados por la Madre de Diós... se había producido un milagro... ALELUYA! Con milagro o sin, la procesión se inició puntualmente... y con Melissa decidimos aprovechar el día, así que sin comer, nos fuímos a Cocachumba para iniciar un treking hacia Gocta para ver una de las cataratas más altas del mundo. Según dicen, las terceras! A las 12h empezamos a andar y después de un par de horas andando llegamos a Gocta! Simplemente, espectacular... 771m de agua cayendo libremente detrás de mi! Y después de un breve instante de contemplación iniciamos el camino de regreso... a las 16h llegábamos nuévamente a Cocachumba donde nos esperaba el bus para regresar a Chachapoyas, pero el hambre se apoderó de nosotras, así que una sopa seguida de arroz, papas y pollo calmó nuestro estómago! Y por la tarde, ruta por el pueblo visitando el mercado... ducha de agua caliente... SÍ, TODO UN PLACER... y a dormir! Realmente... un día muy completo!